Motoráci byli i druhý rok po sobě ozdobou fanouškovské scény první hokejové ligy. Důkazem toho je opětovné prvenství ve výjezdové tabulce, či rekordní počet choreografií na domácích zápasech. Výčet toho nejdůležitějšího, co se během povedené sezóny v řadách fanoušků událo, naleznete uvnitř tohoto článku. Souhrnné video naleznete v pravé části webu v sekci „aktuálně“!
„Na první zápas pochodem“
Stejně jako v první sezóně znovuzrozeného Motoru, na první zápas nového ročníku první ligy se část fanoušků vydala společným pochodem. Dav, čítající něco okolo 300 fanoušků se zformovaný za vlajkami „Motor“ a „Budějce“ pomalým krokem vydává směr Budvar Aréna, po cestě zní tradiční chorály, nechybí ani pyrotechnika.
„Můj dům, můj hrad!“
Tímto heslem se řídili fanoušci během všech domácích zápasů a každému návštěvníkovi Budvar arény muselo být jasné, kdo vládne na tamních tribunách. Větší souboje v hledišti nabídly tradičně zápasy s Jihlavou, Havířovem, Prostějovem či Třebíčí. I tak se vždy podařilo „ubránit“ domácí prostředí a hráči se i během těchto zápasů mohli opřít o hlasitou podporu tribuny za bránou. Rozpory fanoušků z minulé sezony vyřešil přesun části fanoušků do sektoru D4, díky čemuž došlo ke značnému rozšíření kotle. V tom se tak scházelo pravidelně okolo 250-ti aktivních fanoušků, ve vyřazovacích bojích toto číslo šplhalo až ke čtyřem stovkám kotelníků. Kotel se mohl opřít o spolupráci ostatních tribun, které se během sezóny aktivně zapojovali tleskáním, odpovídáním či společným skákáním. Do útrob budějckého zimáku nakonec zavítalo celkem 189 636 diváků, což dělá v průměru 4990 na zápas.
„Řve tribuna, řve stadión..“
Zpívané chorály se staly nedílnou součástí fanoušků z pod Černé věže, v uplynulé sezóně se navíc skvěle uchytila další nová věc a repertoár se tak znovu o něco málo rozšířil. Tento styl fandění se tu dlouhé roky nedařilo prosadit, o to víc nás teď těší, jak rychle se nové věci uchytili. „Taktovku“ nad aktivními fanoušky drželi jak doma, tak na početnějších výjezdech klasičtí speakři, nově se také hoch s megafonem objevil v sektoru D4. V porovnání s předchozím ročníkem posun ve fandění doma zas o kousek výš, i tak máme pořád hodně co zlepšovat a to především s podporou týmu, během nepříznivého vývoje utkání a využívaní bubnů.
„Všude za ním jezdíme“
Venkovní počty během posledních dvou let budí respekt napříč tábory po celé ČR. Stejně jako loni, i v sezóně 2014/2015 se ve výjezdové tabulce ani jednou neobjevila 0 u počtu hostů při venkovních zápasech Motoru a podruhé za sebou jsme se tak stali absolutními vítězi. Tato skutečnost je zásluhou především pravidelných automobilových posádek, které za Motorem jezdili do všech koutů republiky. Největším počinem pak byla zcela jistě vlaková invaze do Jihlavy, kam nakonec zavítalo okolo 2300 fanoušků okřídleného M! Několikrát se také podařilo atakovat, či se velmi blízko přiblížit hranici jednoho tisíce, konkrétně to byly výjezdy do Edenu, Třebíče, či Benátek. Slušná účast byla i na vzdálených výjezdech, ať už to byl německý Deggendorf, hanácký Prostějov, či slezský Havířov. Po delší době jsme si také užívali výhod dvoudenních výjezdů a mohli tak oživovat noční život v Benátkách či se blíže seznámit s třebíčskými ultras.
Výjezdové počty v základní části:
Třebíč – 70 (středa), 74 (středa) | Havl.Brod – 44 (středa), 89 (sobota) |
Šumperk – 38 (středa), 16 (pondělí) | Most – 37 (sobota), 19 (středa) |
Kadaň – 23 (středa) , 44 (sobota) | Ústí – 25 (pátek), 29 (pondělí) |
Benátky – 37 (pondělí), 104 (sobota) | Chomutov – 31 (středa), 120 (sobota) |
Havířov – 48 (sobota), 11 (středa) | Prostějov – 136 (sobota), 15 (pondělí) |
Litoměřice – 31 (pondělí), 95 (pondělí) | Kladno – 165 (pondělí), 119 (středa) |
Jihlava – 183 (středa), 2300 (sobota) |
„Miluju a maluju“
Uplynulá sezóna byla z pohledu fanoušků převratná především v počtu odprezentovaných choreografií, jak doma, tak na venkovních zimácích. Nemalou měrou k tomu dopomohli finanční sbírky během celé sezóny, ve kterých fanoušci podpořili tvorbu prezentací částkou necelých 60 000,- Kč! Pro tvořivou skupinu fanoušků se tak především během vyřazovacích bojů stal papír, fólie, váleček a izolepa nezbytnou výbavou. Celkově pod jejich rukama vzniklo 25 prezentací, což odpovídá nějakým 200 hodinám práce. Poprvé za těch 5 let co tvoříme, jsme také prezentovali choreografii na podélné tribuně „C“. Mezi nejpovedenější kousky lze zařadit státní svátek připomínající TGM, Benátky strašící noční můra, či choreo k 750-ti letům od založení města. Výjezdovou jedničkou je pak bezpochyby malovaná plachta „Jih znovu povstal“, která byla vytažena v Jihlavě.
„No pyro, no party“
I letos se v rukou fanoušků objevovala pyrotechnika v celkem hojném množství. První pochodně a stroboskopy zahořely už během přípravného zápasu v Deggendorfu, během ligových zápasů pak už celkem tradičně v Benátkách či Jihlavě. Oslavné ohně se také dvakrát rozhořely při zápasech s Prostějovem a to jak doma, tak venku. Především pak domácí pyroshow měla skvělý výsledný efekt.
„Máte ještě čepice?“
Mezi fanoušky jsme po čas sezóny distribuovali v pořadí už šestou a sedmou sérii samolepek, celkově jich pak bylo mezi Motoráky rozděleno přes 5500 kusů, které zdobí zajímavá místa v nejrůznějších částech světa. Světlo světa spatřilo také 1300 kůsu jednotných kulichů, které jsme společně s fanklubem zařizovaly jako zpestření k vlakové invazi do Jihlavy. Poptávka po čepicích byla ohromná a ještě během vyřazovacích bojů se po nich někteří fanoušci sháněli. Tato akce se osvědčila parádně, a i na příští sezónu se budeme snažit něco podobného zrealizovat.
„Na mládež v sektoru hostů“
Ani během této sezóny nechyběla z naší strany aktivní podpora mládeže, tentokrát více směrovaná na juniory a jejich boj o záchranu extraligy. Na několika zápasech tak okolo 30 fanoušků netradičně v sektoru pro hosty vytvářelo na juniorské poměry nadprůměrnou atmosféru, objevily se dokonce i nějaké optické prezentace.
„Fanoušci fanouškům“
Pomocí psaných reportů jsme přinášeli pohled z tribun na nejzajímavější zápasy v sezóně, k propagaci a informovanosti fanoušků byl značně využíván také facebook, konkrétně stránka „MOTOR ČB“, kde se objevovaly nejrůznější pozvánky či informace k chystaným akcím. Na našem youtube kanále se objevily sestřihy z fanuškovských počinů v konkrétních etapách sezóny, nyní včetně souhrnného vida. Celková návštěva webu bude brzy atakovat 100 000 unikátních návštěv, fb stránka zanedlouho překoná hranici 4000 fanoušků.
V nové sezóně na tribunách na viděnou..
Ať žije Motor!
Napsat komentář