Souhrn sezóny

Je za námi jedna z nejzajímavějších sezón v historii klubu. Extraligové moderní haly jsme vystřídali za útulné zimáky napříč první ligou, připsali jsme si první pozici v domácí návštěvnosti a stejně tak fanoušci Motoru kralovali výjezdové tabulce. Podrobný souhrn fanouškovského dění  naleznete uvnitř článku.

Pochody

S nápadem uspořádat společný pochod fanoušků na stadion jsme si pohrávali už delší dobu, bohužel první příležitost k jeho uspořádání nám byla dána až s bojem o zachování hokeje v našem milovaném městě.

Na sociálních sítích byla vytvořena událost s názvem „Pochod za záchranu Budějovického hokeje“. Opět se potvrdilo, že je internet mocnou zbraní a 4. Června se na konci Lannovy třídy mačkalo na 500 nespokojených fanoušků. Za pokřiků jako „Budějce město hokeje“ se dav přesunul přes náměstí až k Budvar Aréně, kde byla k vidění i menší pyrotechnická vložka. Další pochod spojený s odchodem zmrdfieldu proběhl týden na to, účast se pohybovala okolo 400 fanoušků a scénář byl téměř totožný s první akcí.

Třetí a zároveň poslední pochodování městem bylo k vidění 20.Srpna, tedy přesně v den, kdy novodobý Motor sehrál své první přípravné utkání. Na pochod zvaly fanoušky tentokrát i vylepené plakáty v ulicích města. Účast se přehoupla přes 500 fanoušků, v jejichž rukou byly k vidění mávací vlajky ale také pyrotechnika. Většina účastníků pochodu se po příchodu na zimák přesunula na tribunu za bránou a vytvořila obří hlasitý kotel.

Výjezdy

Velkým plusem první ligy jsou bezesporu sobotní zápasy, tedy den ideální k výjezdu. Pokud se k tomu připočtou příjemné vzdálenosti výjezdových destinací, bylo už na začátku sezóny jasné, že hostující sektory by se měli před fanoušky z jihu Čech třást.

To se také potvrdilo ihned při prvním výjezdu do Třebíče, kam zavítalo na 300 fanoušků hostí, kteří byli navíc svědky první historické výhry znovuzrozeného Motoru. Skvělé výjezdové počty se dařilo držet po celou sezónu. Nejoblíbenějšími stadiony pro nás pak byla bezpochyby Jihlava či Beroun, fanoušci však nechyběli ani v mrazivých Benátkách či dalekém Havířově. Za celou sezónu jsme si nepřispali ani jednu výjezdovou  nulu!

Díky fb stránce „První liga fans“ mohli fanoušci všech klubů sledovat po celou sezónu výjezdové počty všech táborů první ligy. Navíc perfektně fungovala výjezdová tabulka a koeficienty. Již na začátku sezóny se utrhla dvojice Havířov – Motor a bylo jasné,že nejlepší výjezdníci vzejdou právě z těchto dvou klubů. Nakonec jsme „boj“ o pomyslnou korunu, i díky invazi do Jihlavy, zvládli lépe my.

Optické prezentace

Stejně jako v sezónách minulých, i tento rok jsme se chtěli v hledišti prezentovat co nejlépe a nejnápaditěji. Bohužel počet choreografií nebyl nijak oslnivý a z naší strany je to spíše zklamáním. Na druhou stranu bylo choreo k vidění i na výjezdech, což je pro nás opět malé posunutí vpřed.

První prezentace byla k vidění ihned v prvním kole při zápase s Havlíčkovým Brodem. Nad hlavami fanoušků v kotli se objevila plachta se znakem Motoru, vše doplnil na zábradlí visící velký nápis „TO MY JSME MOTOR“.

Choreografie z igelitových pásů a obouruček s rokem založení klubu spatřilo světlo světa při zápase s Havířovem.

Lesklé fólie byly využity při „retro“ zápasu s Mladou Boleslaví, kdy červenomodré fólie doplnily bílé vlaječky, které měly znázornit písmena AC. Bohužel efekt se příliš nevyvedl. Choreo doplnil transparent „Legenda od slepého ramene“

Poslední choreografie, tentokrát z dílny fanklubu byla k vidění při posledním zápase sezóny s Berounem. V sektoru D3 se objevila kartoniáda v barvách klubu, doplněná o motorácké M a nápis „Navždy Motor“

Velice dobře jsme s prezentovali na výjezdech v Jihlavě. Při prvním zápase se sektor obarvil pomocí balónků do klubových barev, při druhém měření sil šli nad hlavu fanoušků červenomodré fólie a bílé igelitové pruhy. Pod sektorem vše doplnil nápis „Stále věrní našim barvám“.

Během sezóny se také objevili transparenty, jako byl ten v Třebíči, či doma zvající na výjezd do Jihlavy.

Support a nové chorály

Fandění se během celé sezóny dařilo držet na velmi dobré úrovni, i přes nepříznivé výsledky se většina lidí fanděním bavila. Repertoár okořenily nové věci jako „Spolu za velkým snem“ nebo „My jsme Motor“.  Nadprůměrnou úroveň, u některých nefalšovaný fanatismus jsme předváděli především na půdě Jihlavského rivala. Při zápasech se také jak doma tak na výjezdech uchytila pozice spíkra, která posunula fandění zase o kousek výše.  Sektor D3 začal konečně hojně využívat ruce k hromadnému vytleskávání, tento prvek tu hodně dlouho chyběl. Častým úkazem bylo skákání za ramena ať už za pokřiku „kdo neskáče, není Motor“ a nebo nově „Skáčeme Budějce“.

Pyrotechnika

Dalším plusem první ligy je možnost využívat pyrotechniku na stadionech. Pomocí ní jsme se prezentovali například v podobě velké pyroshow v Berouně, kde nechyběli Hirošimy, pochodně či stroboskopy. Hirošimy se objevily na výjezdu do Havlíčkova Brodu. Další stadiony, kde se objevila pyrotechnika v rukou fanoušků byla Třebíč, Jihlava a nebo Benátky.

 

Vlajky, samolepky, suvenýry

S novu sezónou se objevily také nové vlajky na zábradlí, a to hned v počtu čtyř kusů. Dosavadní dvojici tak doplnily kousky „Budějce“ „AMH“ „Vajgar fans“ a „Southern Boys“. V druhé polovině se vlastní vlajkou prezentují fanoušci z Chvalšin.

Tradičně byla k nové sezóně vyrobena nová série samolepek, v pořadí již 5. Po 3000 kusech se zaprášilo během dvou zápasů. Světlo světa spatřily také fanouškovské suvenýry, ať už to byly trika Motorfans, šály kluků ze SB či mikiny B12 k výročí 5ti let.

Rozpory mezi fanoušky, podpora mládeže

Nepřehlédnutelnou kapitolou byly spory mezi fanoušky Motoru, které vyústily v odchod části fanoušků ze sektoru D3. I přes počáteční pokusy, bylo jasné, že nemá cenu podporovat Motor ze 2 sektorů a atmosféře to spíše škodí. Proto jsme jako skupina Ultras Motor svoje aktivity ke konci sezóny zaměřili na podporu staršího dorostu. Jeho zápasy jsme v počtech okolo 40-60 fanoušků navštěvovali sporadicky během základní části, během play off byl sektor A1 pokaždé slušně zaplněn a vytvořená atmosféra byla příjemným zpestřením mládežnické soutěže.

Web

Webová stránka motoraci.cz přinášela po celou sezónu fanouškům reportáže ať už z výjezdů nebo domácích zápasů. Do psaní reportů se zapojilo nejrůznější spektrum fanoušků a tak byl téměř každý článek něčím originální. Čtenost webu oproti minulému roku výrazně stoupla a nejčtenější reporty přesahovaly hranice 2000 přečtení.

Ať žije Motor!

Sezóna to byla z pohledu fanouška velice zajímavá a záživná, nezbývá než poděkovat všem, kteří k ní přispívali. To my jsme Motor!

Zobrazit komentáře 5

  1. Slon z RBH napsal:

    Choreografie z igelitových pásů a obouruček s rokem založení klubu spatřilo světlo světa při zápase s Havířovem.

    tak tady bych viděl malou chybku, neb to na fotce není stadion AZ Havířov

  2. admin napsal:

    Dementní komentáře zase patří spíš na novinky.cz :)

  3. František napsal:

    Kdyby ste radsi podporovaly motor bez toho aniz by ste fandily proti oficialnimu kotli. A zkusily se dohodnout na normalni spolupraci. staci pouze jedno spolknout svy ego a nebejt tak moc ultras! kradeni vlajek a podobny veci vzdycky patrily spis na fotbal nez na hokej.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.