Souhrn sezóny

Třetí prvoligová sezóna znovuzrozeného Motoru skončila jak pro hráče, tak pro fanoušky vyřazením v semifinále, kde nám stopku vystavila pražská Slavia. Během sedmi měsíců patřili Motoráci k tomu nejlepšímu, co prvoligová fanouškovská scéna může nabídnout, podrobněji se na tribunové aktivity podíváme tímto souhrnným článkem.

Domácí zápasy

Návštěvnost

Že o hokej v Budějcích bude velký zájem i během nové sezóny bylo jasné už během přípravných zápasů, kdy např. na zápas s Pardubicemi dorazilo do útrob Budvar arény 3200 fanoušků. Na poměry první ligy, ale také části extraligy, nadprůměrná návštěvnost vydržela po celých sedm měsíců, kdy koncové číslo 5492 zařadilo Motor na první příčku evropské návštěvnosti druholigových týmů. Během vyřazovacích bojů stouplo toto číslo na hodnotu 6297 diváků. Vyprodat Budvar arénu se během sezóny podařilo celkem 7x, z toho v šesti případech už během základní části. 6421 diváků si našlo cestu na zápasy se Slávií, Jihlavou, Kladnem, Přerovem, Třebíčí, plný dům dorazil také na vysoce atraktivní Most, druhý zápas s tímto soupeřem pak naopak přilákal nejmenší návštěvu sezóny (3421 diváků).

kotel

Atmosféra

Nejvíce živo bylo v hledišti během zápasů s tradičními rivaly, či týmy, které disponují nějakou větší fanouškovskou základnou. Jmenovitě můžeme vyzdvihnout atmosféru zápasů s jihlavskou Duklou z poloviny října, předvánoční duel s Třebíčí, či souboje na ledě i v hledišti s Přerovem. Celkovou atmosféru v Budvar aréně lze určitě v poměru s většinou týmů v první lize označit za nadprůměrnou, z naší strany je toho ale stále hodně ke zlepšení, především zápasy s méně atraktivními týmy neprovázelo fandění, které je tribuna za bránou schopna vyprodukovat. Velkým posunem v před  během letošního fandění určitě byla kvalita „spíkrů“ v sektoru, kteří častokrát dokázali probudit ospalé fanoušky k lepším výkonům.

7

Dalším velkým plusem je aktivita ostatních tribun v hale, kdy nejen poslední zápasy sezóny jasně ukázaly, že i sedící Motoráci mají chuť a zájem zapojit se do fandění. Speciální poděkování pak míří směrem k uskupení Los Gaučos, kteří po celou sezónu přispívali k výborné atmosféře a častokrát zapojili do fandění ostatní tribuny. Celkově můžeme atmosféru během domácích zápasů označit kladným znaménkem, kdy jsme se oproti minulé sezóně posunuli zase stupínek výše. Jak hodnotíte celkovou atmosféru v Budvar aréně vy?


Pomocí pěti hvězdiček můžete ohodnotit jak výkon samotného kotle, tak i ostatních tribun během celé sezóny. Pokud zvolíte hvězd pět, znamená to nejlepší výkon kotle/ostatních tribun, naopak jedna hvězda = propadák na tribunách.


[yasr_visitor_multiset setid=0]

Choreografie

Choreografie se u fanoušků znovuzrozeného Motoru staly velmi oblíbenými, o čemž svědčí skvělé částky, které se pravidelně dařilo vybrat během fanouškovských sbírek. Nejinak tomu bylo během letošní sezóny, kdy se během dvou sbírek vybralo skvělých 84 276,- Kč. Díky této částce mohlo pod rukama části Motoráků vzniknout celkem 14 prezentací (11 doma, 3 venku).

chorea1

Za dosavadní vrchol v této činnosti můžeme označit realizaci celostadionového chorea, které se objevilo během prvního semifinále, nebo například malovanou plachtu přes tři sektory během zápasu s Přerovem. Co se týče počtu choreografií, ten mohl být o něco vyšší, během celé sezóny jsme se však potýkali s absencí krytých prostor, ve kterých by se dalo tvořit, prezentace tak častokrát vznikaly za hranicemi našeho města. chorea2

Výjezdy

Výjezdové počty

Výjezdy se staly jakýmsi fenoménem fanoušků okřídleného M a výjezdová čísla oproti minulým ročníkům zase o něco málo vystoupala. Z letního výjezdového spánku se Motoráci probudili v polovině srpna, kdy už v rámci přípravy zavítalo do jihočeského Tábora několik stovek Motoráků. V podobném duchu probíhala celá sezóna, kdy jsme si třetí rok po sobě opět nepřipsali ani jednu výjezdovou nulu! Největší počet Motoráků zavítal už klasicky na půdu Jihlavy či do pražského Edenu, slušné počty Jihočechů byly k vidění také ve vzdálenějších destinacích, jako je Přerov, Šumperk nebo Havířov. Ve výjezdové tabulce obsadili Motoráci již potřetí za sebou první příčku s rekordními 1 096 121 výjezdovými body.

vyjezdy

Fandění na výjezdech

Kvalita fandění na výjezdech velkou úměrou závisela na počtu Motoráků, kteří do sektoru hostů dorazili a zde se můžeme řídit pořekadlem „méně je někdy více“. Bohužel, ty nejpočetnější výjezdy typu Jihlava či Slavia byly pro mnohé aktivní fanoušky velkým zklamáním, kdy se z těchto destinací stala spíš komerční záležitost „u které musí každý být“, a kde o nějakém kvalitnějším fandění mluvit nelze. Kromě těchto destinací byla naštěstí většinou podpora Motoráků v sektoru hostů téměř ukázková, mezi top výjezdové destinace, kde jsme místy produkovali až fanatickou podporu, lze určitě zařadit Havířov, Třebíč a Přerov, kdy například fandění v Přerově má víceméně každý zúčastněný stále v živé paměti. Ani v ostatních částech republiky jsme ostudu neudělali a i menší počet výjezdníků několikrát stačil k vytvoření domácího prostředí. Suma sumárum, výjezdy jsou momentálně naší výkladní skříní, kde toho není příliš k vytknutí, pokračujme v tom i příští sezónu!

vyjezdy2

Ostatní

Pochod

Na první domácí zápas sezóny Motoráci vyrazili už tradičně pochodem. Natěšenost na pochod už u spousty fanoušků není tak vysoká, jako tomu bývalo během prvních pochodů a tak jsme tuto akci propagovali pomocí vylepených plakátů či pozvánek na sociálních sítích s dostatečným předstihem. Ulicemi města nakonec organizovaně prošlo cca 300 fanoušků, počet tedy opět nezklamal. I do nové sezóny bychom rádi vstoupili pochodem, který se tentokrát budeme snažit co nejvíce oživit, abychom opět přilákali větší počet fanoušků .

pochod

Samolepky, vlajky, oblečení

V letošní sezóně jsme fanouškům Motoru distribuovali další originální fanouškovské samolepky, v pořadí se jednalo už o 8. a 9. sérii. O samolepky byl opět velký zájem, kdy bylo dohromady mezi fanoušky rozprodáno více jak 10 000 ks. Světlo světa také spatřilo triko s motivem „Fanatici z Jihu“, které nejen na domácích zápasech zdobilo tělo nejednoho Motoráka. Nicméně v tomto směru jsme měli daleko větší plány, které se budeme snažit zrealizovat do začátku nové sezóny. V kotli se hned ze začátku sezóny objevily dvě nové velké mávačky, které s fanoušky také procestovali velkou část republiky. Během play-off se pak nad hlavami Motoráků objevuje 50 nových vlajek na tyčích, jejichž nákup je realizován ze sbírky v kotli.

Bez názvu-7

Pyrotechnika

Ani během tohoto ročníku nešetřili fanoušci okřídleného M používáním pyrotechniky. Ta se v různém množství objevovala na většině výjezdech, organizovanější pyroshow byly k vidění v Přerově nebo Ústí nad Labem. Nejen race se v rukou Motoráků objevily v téměř každém sektoru pro hosty, který nebyl přehnaně monitorován ze strany četníků či security. Poměrně aktivními byla v této činnosti pražská skupina PragueMotorfans, kteří sektor několikrát rozsvítili i v méně atraktivních destinacích typu Kadaň.  Na domácích zápasech pak bylo použití pyrotechniky téměř nulové, kdy se v sektoru za bránou objevují pouze stroboskopy nebo interiérové pyro.

pyro

Dětská sbírka

Čas vánoční vnesl část solidarity i do našich řad, kdy jsme se rozhodli realizovat sbírku hraček a financí pro děti.  Sbírka proběhla 22.prosince minulého roku před začátkem zápasu s Třebíčí a i když byla propagována jako materiální, kromě spousty hraček se podařilo vybrat také krásnou částku 44 608,- Kč. Hračky a finance jsme se nakonec rozhodli rozdělit mezi tři zařízení, konkrétně se jednalo o dětské oddělení v Českobudějovické nemocnici, centrum “Rodina”, poskytující pěstounské služby a dětský domov v Boršově. Veškeré finance a hračky byly zařízením předány osobně z rukou zástupců fanoušků a věříme, že dětem alespoň z části zpříjemnili pobyt mimo svůj domov.

12399470_964899196932958_225308426_n

Web

Webová stránka prošla několika změnami, kdy tou nejzásadnější byla změna domény na www.motoraci.cz . Fanouškům jsme po celou sezónu přinášeli psané reporty či další informace z řad fanoušků. Díky zvýšené výjezdové aktivitě jsme mohli ostatním Motorákům přinést psaný report ze všech venkovních i domácích zápasů, které Motor během letošního ročníku absolvoval. Čtenost těchto reportů se pohybovala okolo hodnoty 1000 zobrazení, nejčtenějším reportem se stal první výjezd do Edenu, který byl fanoušky zobrazen 2 214x. Další novinkou na webu bylo spuštění fanouškovské tipovačky, kterou se i přes úvodní mouchy podařilo dotáhnout do zdárného konce a mezi aktivními tipéry se stala poměrně oblíbenou. Do této soutěže se celkově zapojilo 141 fanoušků. Zvýšenou aktivitu jsme také zaznamenali na zdejším fóru, kde máte i vy možnost podělit se o vaše názory na vše, co se týká naší fanouškovské scény.

Závěrem

I když sezóna skončila dříve, než se většina fanoušků přála a na extraligovou bránu jsme nezaklepali, jednalo se o další povedenou sezónu, která nabídla spoustu zajímavých zápasů a mnoho fanouškovských aktivit. V každé z výše rozepsaných témat se nám, fanouškům, podařilo oproti minulým ročníkům udělat krok vpřed a atmosféru posunout zase o kousek výše. Sezónu tak můžeme hodnotit pozitivně a nezbývá než se těšit na další ročník, kdy se opět setkáme na tribunách.

Nás nezničili, my tu pořád jsme!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.